GYIK
Bár az új készüléket a használati útmutató szerint első használat előtt csak vízzel feltöltöttük és átfőztük, ám a forró víz a szűrőtartó mellett csöpög.
Az észlelt hiba (jellemzően) a kávé nélküli főzés esetén jelentkezik csak, mivel a töltet nélküli szűrőben a lecsorgó víz ellenállás nélkül áramlik, ami a szűrőtartó alján lévő kiömlő nyíláson az így megnövekedett térfogatban nem tud megfelelő sebességgel távozni. A hibajelenség normál használat esetén, kávéőrleménnyel töltött szűrővel történő főzés esetén nem jelentkezhet. Kérem ismételjék meg a főzést kávéőrleménnyel!
Főzés közben a víztartály kupakja mellett gőz csap ki.
Készülékeink biztonsági szeleppel (zárócsavarral) vannak ellátva, amely a hosszú távon biztonságos működést szolgálja. A szelepben a nyomászáróságot egy hőálló tömítés biztosítja, amely ritka esetben a zárócsavarban kiképzett helyéről elmozdulva vízfeltöltésnél kieshet. Kérem ellenőrizze, hogy a zárócsavar tömítése a helyén van-e. Amennyiben a tömítés kiesett, és nem fellelhető, tartalék alkatrész rendelésével kérem keressen bennünket a garancia@szarvasi.hu elérhetőségen.
A készülék több mint 10 perc eltelte után sem főzi le a kávét, kipróbáltuk csak vízzel is, így sem folyik le.
Kérem, hogy ellenőrizze, hogy a készülék tetején található zárócsavar eltávolítása után a kazánba rögzített un. belsőcsőre rá van-e csúsztatva egy másik felül zárt cső (felszálló cső). Ez az alumíniumból készült felszállócső nincs rögzítve (kivehető, eltávolítható), hiszen a megfelelő nyomás esetén ez a cső felfelé mozdul el, megnyitva az utat a gőznek a szűrő irányába lefelé. A hibajelenség ennek a csőnek a hiányára utal. Amennyiben az alkatrész esetleg elkeveredett, kérem forduljon hozzánk a garancia@szarvasi.hu elérhetőségen!
A hátsó szellőzőnyílásokon keresztül gőz távozik, a készülék a kávét nem főzi le.
Termékeinket 100%-ban, több fázisban és szempont szerint ellenőrizzük, mielőtt dobozba kerülnének. A szigorú minőségbiztosítási követelmények ellenére sajnos előfordulhat, hogy a víz felfűtéséért felelős kazán hőálló tömítésének rejtett hibája miatt a kazánban tömítetlenség léphet fel. Ez a biztonságot a beépített több lépcsős biztonsági rendszerek miatt nem veszélyezteti, de a funkcionalitást korlátozhatja. Kérjük forduljon szakszervízhez, vagy keressen bennünket a hibabejelentés@szarvasi.hu emailcímen!
A kávéfőzőn a korábbiakkal ellentétben nem, vagy csak 8-10 perc alatt, nagyon lassan főzi le a kávét. Mit tehetek?
Ennek a jelenségnek több oka lehet. A leggyakoribb ok a Magyarországon gyakran előforduló kemény víz által okozott vízkövesedés, amely a kazán és egyéb alkatrészekre lerakódva rontja a fűtés hatékonyságát, csökkenti a normál működéshez szükséges keresztmetszeteket. Első lépésként javasoljuk, hogy megfelelő, kávéfőző tisztítására alkalmas vízkőoldó szerrel (az adagolásra és egyéb a gyártó által előírtakra ügyelve) illetve a készülék használati útmutatójában leírtakat figyelembe véve tisztítsa meg készülékét. Hasonló hibajelenséget okozhat, ha túlságosan apró szemcsenagyságú kávéőrleménnyel használja a készüléket. Kérem próbálja meg a főzést durvább őrlemény használatával. Ritka esetben a készülék biztonsági rendszereinek túlérzékenysége is okozhat ilyen hibát. Kérem, ha az első két módszer nem hozott eredményt forduljon szakszervízhez, vagy keressen bennünket a hibabejelentés@szarvasi.huemailcímen!
A készülék főzéskor a kávét kifröcsköli az üveg kiöntő mellé. Mi lehet a hiba?
Ez a hiba leggyakrabban az üvegedény fedő nélküli használatából, illetve annak nem megfelelő pozícionálásából fakadhat. Kérem használja a hőálló üveg kiöntőt a fedéllel, és a főzés megkezdése előtt tolja be azt ütközésig a szűrőtartó alá. Hasonló hibajelenség észlelhető, ha esetleg túl sok vízzel tölti fel a kazánt. Kérem, figyelje az üvegedény skálázását, és csak a feltüntetett maximális jelzésig töltse meg vízzel.